3 napos gyakorlatorientált, kifejezetten élményalapú képzés konfliktuskezelés és közösségi tervezés
3 nap napi 8 óra
VZM közösségi tervezés alapképzés
Közösségi mediáció alapú közösségi tervezési módszer
Konfliktuskezelési, mediátori alapkompetenciák elsajátítása, és erre építve a közösségi mediáció és a közösségi tervezés alapjainak megismerése.
VZM közösségi tervezés alapképzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének megismerkedni a hatékony konfliktuskezeléssel, és a közösségi mediációs technikákkal. A képzés során a hétköznapokban használható konfliktuskezelési módszerek megismertetése mellett lehetőséget biztosítunk a konfliktuskezelési alapkompetenciák elsajátítására. Emellett megismerhetik a közösségi tervezés mediációs módszereit, és átfogó képet adunk a közösségi tervezés előnyeiről, alkalmazhatósági köréről.
Tematika: Témáink a képzés során: 1. Mi jut eszünkbe a konfliktusokról? a konfliktusok eredete, fajtái 2. Saját erősségek és fejlesztendő területek a konfliktuskezelésben 3. A konfliktus, mint lehetőség, avagy egy jól megoldott konfliktus egyéni és közösségi szinten is előrevisz 4. Konfliktuskezelési módok: informális megbeszélés közvetlen tárgyalás mediáció 5. Mi a mediáció? Mikor van szükség mediátorra? Ki a mediátor? 6. A mediáció konfliktuskezelési eszköz vagy életszemlélet 7. Mediációs technikák alkalmazása a mindennapokban, és a munka világában 8. A közösségi mediáció alapjai, alkalmazási területei 9. A közösségi tervezés alapjai, alkalmazási területei
Gyakorlatok: 1. A közösségi mediáció/közösségi tervezés előkészítése 2. A közösségi mediáció/közösségi tervezés résztvevőinek meghívása és felkészítése 3. A közösségi mediáció/közösségi tervezés fizikai körülményeinek a megteremtése 4. A közösségi mediáció/közösségi tervezés forgatókönyvének megtervezése 5. Aki a közösségi tervezést vezeti, a mediátor készségei, képességei, eszközei 6. Váratlan helyzetek kezelése 7. Kérdezéstechnikai gyakorlatok 8. A visszajelzések fontossága, hogyan adunk visszajelzést 9. A közösségi tervezés 10. Közösségi tervezés során alkalmazható módszerek (World cafe, Open space, Peter Block)
Gyakorlatok csoportban: 1. Szimulált esetgyakorlatok eljátszása, személyes és csoportos visszajelzések 2. Csoporttagok által behozott esetek kipróbálása közösségi mediációs technikákkal
4
Ferik Tünde településtervező, mediátor Dr. Vajna Virág jogász, mediátor
Feltétel nincs Célcsoport: Mitől más ez a képzés, mint egy hagyományos mediációs képzés? Attól, hogy kifejezetten önkormányzati döntéshozóknak, önkormányzati dolgozóknak, főépítészeknek, tervezőknek fejlesztettük ki.