Felhasználói útmutató




Bejelentkezés
A bejelentkezéshez a jobb felső sarokban található Bejelentkezés gombra kell kattintani vagy lehetőség van a böngésző címsorában megadni az alábbi linket: https://otir.mek.hu/login
A bejelentkezéshez meg kell adni a már regisztrált e-mail címet és az Ön által megadott jelszót. Amennyiben még nem regisztrált kérjük regisztráljon, a jobb felső sarokban található Regisztráció gombra kattintva nyílik meg a regisztrációs űrlap (link: https://otir.mek.hu/reg). A regisztrációról bővebben információkat ide kattintva tudhat meg.
Ha Ön már regisztrált de elfelejtette jelszavát akkor kérjük használj a Jelszó helyreállítása funkciót amelyet a Bejelentkezés oldalról illetve ide kattintva is elérhet.




A regisztrációhoz a jobb felső sarokban található Regisztráció gombra kattintva nyílik meg a regisztrációs űrlap (link: https://otir.mek.hu/reg).

A regisztrációhoz az alábbi adatok megadására van szükség:
  • Név
  • E-mail cím (Fontos! Egy e-mail címmel csak egyszer lehet regisztrálni.)
  • Jelszó (A jelszó hossza minimum 8 és maximum 16 karakter, tartalmaznia kell kis és nagybetűket valamint számokat.)
  • Telefonszám (rögzített formátumban: +00-00-0000000, például: +36-20-1234567)
  • Cím (teljes cím: irányítószám, település, közterület neve és jellege valamint házszám és további információk)
Azért, hogy kiszűrjük az automata regisztrációkat egy műveletet kell elvégezni.
Minden mező kitöltése kötelező.

Ha Ön megadott minden szükséges adatot kérjük kattintson az űrlap alatt található Regisztrálás gombra, ezt követően a regisztráció sikerességéről a rendszer e-mailben küld az Ön által megadott e-mail címre értesítést. Ha sikeres volt a regisztráció akkor azonnal be is tud jelentkezni a regisztrációnál megadott adatokkal a rendszerbe.




Saját adatok kezelése
A saját adatok kezeléséhez vagy a bal felső sarokban található vízszintes menü Adminisztráció menüpont legördülő listájában vagy a bal oldal szélén függőlegesen elhelyezkedő Műveleti menüben a Saját adatok kezelése menüpontra kell kattintani (link: https://otir.mek.hu/user-data).

Itt van lehetőség az alábbi felhasználói adatok módosítására:
  • Név
  • E-mail cím (másodlagos megadására is van lehetőség)
  • Telefonszám
  • Cím
A módosított adatokat a Mentés gombra kattintva tud elmenteni. 

Új jelszó megadásához a Jelszó módosítása gombra kell kattintani (link: https://otir.mek.hu/user-data-mod). 
A megjelenő űrlapon meg kell adnia a jelenlegi jelszavát, majd kétszer az új jelszót (megerősítés miatt).
A
sikeres jelszó módosítás esetén a rendszer e-mailben küld értesítést az Ön által megadott e-mail címre.

Az API kulcs kezelés gombra kattintva az API kulcs kezelése oldal nyílik meg. Itt tud új API kulcsot generálni és lekérdezni az egyedi tokent

Ugyanitt van lehetőség a felhasználóról tárolt összes adat letöltésére PDF formátumban a
Rendszerben tárolt adatok letöltése gombra kattintva. 
Ha törölni szeretné a felhasználói profilját a Hozzáférés törlése gombra kattintva teheti meg. Ez a művelet nem visszavonható!





Itt van lehetőség van új pályázói profil létrehozására vagy a már létrehozott profilok adatainak módosítására.

Az Új profil hozzáadása gombra kattintva tud új pályázói profilt létrehozni 
Profil létrehozásához az alábbi adatok szükségesek:
  • Pályázó megnevezése
  • Pályázói profil típusa (magánszemély, vállalkozás, szakmai/oktatási szervezet)
  • E-mail cím
  • Telefonszám
  • Weboldal
  • Levelezési cím adatok: Irányítószám, Település, Cím
  • Számlázási név
  • Adószám
  • Számlázási cím adatok: Irányítószám, Település Cím
Magánszemélyre vonatkozó profil esetében nem kell külön számlázási adatokat megadni, a számlát a profilban megadott névre és címre állítja ki a rendszer.
Az adatok elmentéséhez kattintson a Mentés gombra. Ha nem szeretné elmenteni a profilt, kattintson a Mégsem gombra.

Az Alapértelmezett profil beállítása gombra kattintva tudja kiválasztani a listából az alapértelmezett pályázói profilt. 
A pályázati űrlap kitöltésekor a rendszer automatikusan az ehhez tartozó adatokat fogja betölteni, azonban lehetősége van a kitöltéskor másik profil kiválasztására is.

A rendszerben már szereplő profilok listája a fent említett gombok alatt található, itt van lehetőség az adatok szerkesztésére vagy törlésére. 
A módosított adatok elmentéséhez a Mentés gombra kattintson. Ha nem szeretné menteni a változtatásokat a Mégsem gomb segítségével visszatérhet a Pályázói profilok kezelése menübe.




Pályázatok kezelése
A pályázatok kezeléséhez vagy a bal felső sarokban található vízszintes menü Adminisztráció menüpont legördülő listájában vagy a bal oldal szélén függőlegesen elhelyezkedő Műveleti menüben a Pályázatok kezelése menüpontra kell kattintani (link: https://otir.mek.hu/user-applications).

A Pályázatok kezelése menüpontban található minden, a bejelentkezett felhasználó által kezelt pályázat.
Új pályázat létrehozásához kattintson az Új pályázat létrehozása gombra.
Pályázat létrehozásához az alábbi adatok szükségesek:
  • Hozzárendelt pályázói profil 
  • Pályázat rövid címe
  • Pályázat jellege
  • Pályázat témaköre
  • Témakörhöz kiegészítés
  • Időtartam
  • Létszám
  • Kapcsolattartó személy
  • Regisztrációs / jelentkezési email 
  • Regisztrációs / jelentkezési link
  • Pályázat részletes tartalma
  • Előadók
  • Pályázathoz csatolt dokumentum
  • Video fájl
  • Időpontok (dátumok) és helyszínek
  • Kiegészítés az időpontokhoz    
  • Kiegészítése a helyszínekhez 
  • Részvétel feltétele / célcsoport
  • A továbbképzés ára alkalmanként a résztvevőknek
  • Díjmentes / Kedvezményes
  • Kapcsolódó pályázat bírálati száma
  • Megjegyzés, tájékoztatás
A kitöltött adatlapot először a lap alján található Mentés gombbal menteni kell (ezt követően a pályázat még korrigálható, szerkeszthető). Amennyiben minden kötelező mező maradéktalanul kitöltésre és mentésre került, a lap alján megjelenik a Pályázat beküldése gomb.
Egy pályázat csak akkor van beküldve, ha már nem szerkeszthető.

Amennyiben az űrlap hiányosan lett kitöltve, a rendszer ezeket az üresen maradt vagy nem megfelelően kitöltött kötelező mezőket piros hibajelzéssel mutatja a mentés gombra kattintást követően. Ezek javítása nélkül a rendszer nem enged tovább lépni!
Egy pályázat csak akkor van beküldve, ha már nem szerkeszthető.
A rendszerben már szereplő pályázatok listája az Új pályázat létrehozása és a Jelenléti ívek feltöltése gomb alatt található.




Jelenléti ívek feltöltése
A jelenléti ívek feltöltése a Pályázatok kezelése oldalon található, vagy a bal felső sarokban található vízszintes menü Adminisztráció menüpont legördülő listájában vagy a bal oldal szélén függőlegesen elhelyezkedő Műveleti menüben a Pályázatok kezelése menüpontra kell kattintani (link: https://otir.mek.hu/user-applications). 
Jelenléti ívek feltöltése gombra kattintva nyílik meg a Jelenléti ívek feltöltése oldal (link: https://otir.mek.hu/user-sendappsheet-0).
Itt ki kell választani a listából, hogy melyik pályázathoz kívánja a feltöltést elvégezni.
A kiválasztást követően van mód a feltöltést elvégezni, amennyiben több alkalom került megadásra a dátum kiválasztásával. 
Ugyanezen az oldalon található (ha már van a kiválasztott pályázathoz feltöltve jelenléti ív a rendszerben) az eddig feltöltött jelenléti ívek listája. Itt lehet másik jelenléti ívek feltölteni, illetve megjegyzést módosítani. 
Személyes részvétellel tartott továbbképzések esetében az aláírt, beszkennelt jelenléti ívet PDF formátumban kell feltölteni.
Élő online távoktatás és online távoktatás (felvételről) esetén a jelenlévők adatait tartalmazó CSV formátumú fájlt kell feltölteni.
Jelenléti ívet feltölteni a továbbképzés lebonyolítását követő 10 napon belül lehetséges.





Az egyéni kérelmek kezeléséhez vagy a bal felső sarokban található vízszintes menü Adminisztráció menüpont legördülő listájában vagy a bal oldal szélén függőlegesen elhelyezkedő Műveleti menüben a Egyéni kérelmek kezelése menüpontra kell kattintani (link: https://otir.mek.hu/user-petitions).

Itt van lehetősége egyéni kérelem benyújtására a MÉK Továbbképzési Szakértői Testülete felé továbbképzési pontérték utólagos megállapításához.
Új kérelem létrehozásához kattintson az Új kérelem létrehozása gombra.
Kérelem adatlaphoz az alábbi adatok szükségesek:
  • Hozzárendelt pályázói profil
  • Kamarai tagság
  • Kamarai névjegyzéki szám
  • Továbbképzés témakör
  • Továbbképzés formája
  • Továbbképzés címe
  • Továbbképzés időpontja vagy kezdete
  • Továbbképzés záró dátuma
  • Továbbképzés részletes tartalma, szakmai program leírása
  • Továbbképzés időtartama, időbeosztása
  • Továbbképzés helye
  • A továbbképzésen való részvétel
  • Továbbképzés vagy szakmai program linkje
  • Továbbképzést szervező neve
  • Továbbképzést szervező e-mail címe
  • Továbbképzést szervező címe
  • Szervező telefonszáma
  • Továbbképzés értékelése
  • Kinek ajánlja?
  • Továbbképzés igazolására szolgáló dokumentum (PDF formátumban)
  • Kamarai tagdíjtartozás vagy egyéb elmaradt fizetési kötelezettség a területi építész kamara vagy a MÉK felé
  • Egyéb közlendő
A kötelező mezők kitöltését követően az adatlap menthető a Mentés gombra kattintva. Ha nem szeretné elmenteni a kérelmet, kattintson a Mégsem gombra.
Mentés után az alsó gombsor kiegészül a Kérelem beküldése gombbal, erre kattintva a kérelem benyújtásra kerül, amiről e-mail visszaigazolást küld a rendszer. Ezután a kérelem már nem módosítható. 
A kérelem adatait az alsó gombsorban található nyomtatás ikonra (    ) kattintva lehet kinyomtatni.

Az egyéni kérelem kezelése oldalon lehetőség van az összes jóváhagyott kérelem nyomtatására ehhez kattintson a Jóváhagyott kérelmek listája gombra.  

A rendszerben már szereplő kérelmek listája az Új kérelem létrehozása és a Jóváhagyott kérelmek gomb alatt található. Itt van mód a még be nem küldött kérelmek szerkesztésére.