Keresés |
Bírálati sorszám
|
Pályázó neve
|
Témakör
|
Időpontok
|
Helyszín
|
Pont érték
|
2019/56 | Ferik Tünde okl.építészmérnök, vezető településtervező (Völgyzugoly Műhely) | VZM közösségi tervezés, alapképzés
A közösségi mediáció alkal VZM közösségi tervezés, alapképzés
A közösségi mediáció alkalmazásának módszere a településfejlesztésben.
2019. április-május
3 napos képzés
Két időpontban (2019.04.10-12., 2019.05.8-10., két helyszínen (Budapest, Nagybörzsöny)
Tematika:
Témáink a képzés során:
1. Mi jut eszünkbe a konfliktusokról? a konfliktusok eredete, fajtái
2. Saját erősségek és fejlesztendő területek a konfliktuskezelésben
3. A konfliktus, mint lehetőség, avagy egy jól megoldott konfliktus egyéni és közösségi szinten is előrevisz
4. Konfliktuskezelési módok: informális megbeszélés
közvetlen tárgyalás
mediáció
5. Mi a mediáció? Mikor van szükség mediátorra? Ki a mediátor?
6. A mediáció konfliktuskezelési eszköz vagy életszemlélet
7. Mediációs technikák alkalmazása a mindennapokban, és a munka világában
8. A közösségi mediáció alapjai, alkalmazási területei
9. A közösségi tervezés alapjai, alkalmazási területei
Gyakorlatok:
1. A közösségi mediáció/közösségi tervezés előkészítése
2. A közösségi mediáció/közösségi tervezés résztvevőinek meghívása és felkészítése
3. A közösségi mediáció/közösségi tervezés fizikai körülményeinek a megteremtése
4. A közösségi mediáció/közösségi tervezés forgatókönyvének megtervezése
5. Aki a közösségi tervezést vezeti, a mediátor készségei, képességei, eszközei
6. Váratlan helyzetek kezelése
7. Kérdezéstechnikai gyakorlatok
8. A visszajelzések fontossága, hogyan adunk visszajelzést
9. A közösségi tervezés
10. Közösségi tervezés során alkalmazható módszerek (World cafe, Open space, Peter Block)
Gyakorlatok csoportban:
1. Szimulált esetgyakorlatok eljátszása, személyes és csoportos visszajelzések
2. Csoporttagok által behozott esetek kipróbálása közösségi mediációs technikákkal | 2019-04-10, 2019-05-08 | Budapest XIII. kerület Kláris Irodahajó (Bp. Jászai Mari tér föl Budapest XIII. kerület Kláris Irodahajó (Bp. Jászai Mari tér fölötti rkp), Nagybörzsöny Hunyadi tér 18. Malomkert Panzió | 4,5 pont/ 3 napos képzés |
2011/078 | Magyar Kertépítő és Fenntartó Vállalkozók Országos Szövetsége (MAKEOSZ) | 1. Green City
2. Kertépítészet
3. Menedzsment
4. Kertészeti t 1. Green City
2. Kertépítészet
3. Menedzsment
4. Kertészeti technika
5. Szolgláltatások | 2011. január 11-13. | | 4,5 pont (1,5 pont naponta) |
2012/276 | ICOMOS Magyar Nemezti Bizottság Egyesület | XVIII. Békési Népi Építészeti Tanácskozás
Ki van itthon? A fa XVIII. Békési Népi Építészeti Tanácskozás
Ki van itthon? A falvak népességváltásának műemlékvédelmi következményei
Az utóbbi száz évben térségünkben nem volt ritka, hogy egy-egy vidéki település népességének nemzetiségi, társadalmi összetétele alapvetően megváltozott, lakosságuk részben vagy egészben kicserélődött. Csak egyetlen eseménysor – a 18. századtól a Kárpátok külső előterében élő bukovinai székelyek áttelepítése a 19. század végén, többek között, az Al-Duna mellé, majd maradékuk 1941-ben ugyanoda költöztetése, hogy azután a háború eseményei miatt 1944-ben elmeneküljenek innen és 1945-ben új hazát kapjanak a dunántúli, a németek kényszerű evakuálása miatt részben kiürült sváb falvakban. Ahova egyébként a felvidéki, szintén elüldözött magyarokat is telepítették.De más népességváltások is voltak, elég az erdélyi szászok „kiárusítására” hivatkozni, ahol éppen akkorra néptelenedtek el az egykori virágzó és hallatlan értékes építészet örökségű falvak, mikorra megbukott az a rendszer, mely az egész népességmozgást előidézte. Itt is, mint a Felvidék magyar és szlovák részén is, a cigányok foglalták el az elnéptelenedő falvakat. Gyakran gazdasági okok, például az ipar, vagy a kellő foglalkoztatottságot biztosító mezőgazdaság leépülése váltotta ki az eredeti népesség elvándorlását, vagy radikális lecsökkenését. Gazdasági, társadalmi okai vannak annak, hogy a nagyvárosok agglomerációjában a városok népessége foglalta el a falvakat, mint ahogyan az üdülésre alkalmasakat például a Balaton, de az egyéb fürdőhelyek környékén. Egyes helyeken nyugat európai, pl. holland „koloniák” alakultak ki, nem ritkán az egykori sváb falvakban. A falusi épített örökség védelmének egyik hangsúlyozott eleme a közösség identitása, hogy saját múltjukat örökítik meg azzal, hogy az e körbe tartozó épületeket óvják, örökül hagyják utódaiknak. A felsorolt népességváltáskor erről azonban nem beszélhetünk. A tolnai svábok által épített házakat megöröklő bukovinai székelyek vagy csallóközi magyarok, a muzsnai szászok örökébe betelepedő, vagy a csereháti régió falvaiban egyre nagyobb számú cigányok, a Budapest környéki falvak alvó-népessége, a Káli-medence „gyüttmentjei”, az értelmiségi nyaralótulajdonosok, a németek, akik nem is mindig a kitelepítettek utódai, vagy a hollandok vajon milyen módon viszonyulnak ahhoz az építészeti örökséghez, mely eredendően nem az övék, hanem csak elfoglalták, megvették.Ezért merülhet fel a címben megfogalmazott kérdés: - Ki van itthon? A kérdés az utóbbi időben több nemzetközi ICOMOS tanácskozásokon, (Tusnád/Torockó – 2009., Svédország/Norvégia 2010) többször felmerült és úgy véljük, hogy hasznos lenne egy egész „Békési tanácskozást” ennek szentelni, megvizsgálni és szembenézni a magyarországi, tágabban a Kárpát-medencében tapasztalható helyzettel.
---------------------------------------------------------
2012. szeptember 27.
12 előadás (20 perc/előadás)=240 perc
Fejérdy Tamás: Faro-i egyezmény
Olajos Csaba: Népességváltások Észak-Magyarország falvaiban
Zentai Tünde: Dél-Dunántúl
Minorics Tünde: Az Ormánság átváltozása
Páll István: Szatmár
Darida János: Arad környéki falvak
Jancsó Árpád: Temes megyei változások
Kondor Tamás: Drávaszög - Szlavónia
Szilágyi Mária: Ki van otthon a bánsági (sváb) telepített falvakban?
Olasz Gabriella: Szász falvak
Kinda István: Putritól a villáig
Klamár Zoltán: Moja kućica, moja slobodica! – Az én váram, az én házam! Menekültek Bácskában, Bánságban és Szerémségben
2012. szeptember 28.
Egész napos szakmai kirándulás 12 óra
Útvonal:
Indulás: Békéscsaba
Csanád (Szt. Gellért szarkofágja római katolikus templom, ortodox templom, falu régi paraszt portáinak megtekintése)
Csatád (Lenau Múzeum megtekintése)-Zsombolya ( Néprajzi gyűjtemény - Jäger képek - 1833-as barokk oromzatos ház és a neogót templom megtekintése)
Temesvár: Skanzen (a bánáti népek mindegyikének házát bemutatja)
Temesvár: belváros és a Sörgyár megtekintése
Vinga (bolgár templom megtekintése)
2012. szeptember 29.
8 előadás(20 perc/előadás)=160 perc
Összesen: 400 perc
Istvánfi Gyula: A magyar falu építészeti hagyománya
Kerner Gábor: A wellness turizmus hatása a települések arculatára Zala megyében
Köllő Miklós: Életmódváltás, faluképváltozás Hargita megyében
Szabó László – Pál István: Szanticska
Francsics László – Mérő Máté - Tóth Péter: Visnyeszéplak megújuló népi építészete. Egyén, közösség és építészet a Zselicben, egy szőlőhegyen
Kovács Anna – Kovács Miklós: Itthon vagyunk – népesség és épített öröksége Dél-Nógrádban.
Láris Barnabás: Kazár
Kovács Dezső: Hollókő | 2012-09-27 | Békés Békés Megyei kulturális Központ, Békés, Jantyik M. u. 23-2 Békés Békés Megyei kulturális Központ, Békés, Jantyik M. u. 23-25 | 4,5 pont (1+2+3.nap = 2+1,5+1 pont) |
2011/148 | RQC Regionális Minőségbiztosítási Központ Kft. | Építési technológiák – egyből jót!
• Falazatok (4 óra)
• F Építési technológiák – egyből jót!
• Falazatok (4 óra)
• Födémek és aljzatok (4 óra)
• Fal- és födémzsaluzatok (8 óra)
• Ácsszerkezetek (4 óra)
• Szigetelések (4 óra)
• Vizsga (1 óra)
---------------------------------------------------------------------------------
I. Modul: Falazatok
A modul célja:
A résztvevők ismerjék meg a különböző anyagú (pl.: égetett agyag, pórusbeton vagy beton falazó elemekből készülő) falak kivitelezése során betartandó, a tervezett geometriai méretek (be)tartása szempontjából döntő jelentőségű alkalmazástechnikai előírásokat és kivitelezési fogásokat.
Ismerjék meg a falazatokhoz csatlakozó szerkezetekre vonatkozó mérettűrések összefüggése-it. Ismerjék meg azokat a hiba-lehetőségeket, amiket már a falazatok készítése során elkövethetnek, és így azok megnehezítik, vagy ellehetetlenítik a később készülő csatlakozó szerkezetek megfelelő kialakítását.
Követelmények:
Olyan alkalmazástechnikai előírások ismerete, amiket figyelmen kívül hagyva a falazatok kivitelezése során olyan geometriai eltérések keletkeznek, amik károsan hatnak a csatlakozó
• födémek
• nyílászárók
• válaszfalak,
• kémények
• hő-, hang, és vízszigetelések
• kerámia és szerelt burkolatok,
• beépített bútorok,
• és egyéb szerkezetek megfelelő és szakszerű kialakítására.
2. Modul: Födémek és aljzatok
A modul célja:
A résztvevők legyenek tisztában a gerendás, kéregbetonos és monolit vasbeton födémekhez alsó oldalukon, illetve ezen födémekhez és más aljzatokhoz felülről csatlakozó szerkezetek megfelelő kialakításával.
Követelmények:
Olyan alkalmazástechnikai előírások ismerete, amiket figyelmen kívül hagyva a födémek alsó oldalán, illetve a födémek és egyéb aljzatok felett olyan geometriai eltérések keletkeznek, amik károsan hatnak a csatlakozó
• vakolatok, kellősítések, glettelések és aljzat kiegyenlítések,
• hő-, hang, és vízszigetelések,
• hideg- és melegburkolatok,
• és egyéb szerkezetek megfelelő és szakszerű kialakítására.
3. Modul: Fal- és födémzsaluzatok
A modul célja:
A résztvevők ismerjék meg a korszerű nagytáblás zsaluzati rendszerek által nyújtott lehetősé-geket és előnyöket. A rendszerek alkalmazásával elérhető előnyök megismerése az egyedileg készített zsaluzatokkal szemben. A leggyakrabban használatos zsalurendszerek összehasonlítása: azonos jellemzők és különbségek ismertetése. Fejlesztési irányok megismerése. A zsalu-rendszerek szélsőséges műszaki körülmények közötti alkalmazási lehetőségeinek bemutatása esettanulmányokon keresztül.
Követelmények:
A zsalurendszerek legfontosabb elemeinek átfogó ismerete. Támasztások, zsalutáblák, kapcsoló elemek, formaleválasztó anyagok. Födémek és falak zsaluzatai, pillérek zsaluzása. A zsaluzatokra vonatkozó erőtani, alakváltozási és munkavédelmi követelmények megismerése. A zsalurendszerek aktuális fejlesztési irányainak megismerése.
Gyakorlat:
Gyakorlat az oktatás helyszínén, a tanteremben: a résztvevők által használt zsalurendszerek alkalmazása során felmerült műszaki problémák megoldása csoportmunka keretében.
4. Modul: Ácsszerkezetek
A modul célja:
A résztvevők ismerjék meg a hagyományos fa, illetve a szeglemezes szerkezetű fedélszékek kivitelezése során betartandó, a tervezett geometriai méretek (be)tartása szempontjából döntő jelentőségű előírásokat és kivitelezési fogásokat.
Ismerjék meg a fedélszékekhez csatlakozó szerkezetekre vonatkozó mérettűrések összefüggéseit. Ismerjék meg azokat a hiba-lehetőségeket, amiket a fedélszékek készítése során elkövethetnek, és így azok megnehezítik, vagy ellehetetlenítik a később készülő csatlakozó szerkezetek megfelelő kialakítását.
Követelmények:
Olyan alkalmazástechnikai előírások ismerete, amiket figyelmen kívül hagyva az ács-szerkezetek külső és belső oldalán olyan geometriai eltérések keletkeznek, amik károsan hatnak a csatlakozó
• tetőfedések (kerámia, beton, fémlemez, bitumenes zsindely),
• tetősík ablakok,
• kémények,
• hő-, hang, és vízszigetelések,
• deszka-, építőlemez és gipszkarton aljzatok,
• lambéria és egyéb burkolatok megfelelő és szakszerű kialakítására.
5. Modul: Szigetelések
A modul célja:
A résztvevők ismerjék meg a hő-, hang és vízszigetelések anyagainak csoportosítását, az egyes anyagok speciális felhasználási lehetőségeit és az egyes anyagok különleges feltételek között kihasználható tulajdonságait. Ismerjék meg a víz elleni szigetelések elvi megoldási módjait a szigetelés nélküli építménytől a vízhatlan szigetelésig. Általános ismeretek meg-szerzése a víz elleni szigetelések működési elveiről, valamint arról, hogyan kell ezeket figyelembe venni a tervezés és a kivitelezés során.
Követelmények:
• A szigetelő anyagok csoportosítási módjainak ismerete.
• A hő- és hangszigetelő anyagok azonos és eltérő tulajdonságainak ismerete.
• A víz elleni szigetelések helyes megoldásai összetett igénybevételek esetén.
• A víz elleni szigetelések (tervezett és kivitelezett) kialakítása során elkövetett leggya-koribb elvi hibák elkerülése.
V. Vizsga
Követelmények:
A tanfolyamon való részvétel - naponta vezetett - jelenléti íveken történő igazolása.
A tanfolyam résztvevői írásbeli tesztvizsgát tesznek. A helyes válaszokra adott pontszámok érjék el a lehetséges, megszerezhető pontszámok 70%-át. | Változó helyszíneken, évente több alkalommal meghirdetve.
2011- Változó helyszíneken, évente több alkalommal meghirdetve.
2011-ben várható első időpont: szeptember vége – október eleje, Budapest, Hunor Hotel, Pünkösdfürdő u. 40. | Változó helyszíneken | 4,5 pont |
2020/69 | Ferik Tünde okl.építészmérnök | VZM közösségi tervezés alapképzés
Közösségi mediáció alapú kö VZM közösségi tervezés alapképzés
Közösségi mediáció alapú közösségi tervezési módszer
Konfliktuskezelési, mediátori alapkompetenciák elsajátítása, és erre építve a közösségi mediáció és a közösségi tervezés alapjainak megismerése.
VZM közösségi tervezés alapképzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének megismerkedni a hatékony konfliktuskezeléssel, és a közösségi mediációs technikákkal. A képzés során a hétköznapokban használható konfliktuskezelési módszerek megismertetése mellett lehetőséget biztosítunk a konfliktuskezelési alapkompetenciák elsajátítására. Emellett megismerhetik a közösségi tervezés mediációs módszereit, és átfogó képet adunk a közösségi tervezés előnyeiről, alkalmazhatósági köréről.
Tematika:
Témáink a képzés során:
1. Mi jut eszünkbe a konfliktusokról? a konfliktusok eredete, fajtái
2. Saját erősségek és fejlesztendő területek a konfliktuskezelésben
3. A konfliktus, mint lehetőség, avagy egy jól megoldott konfliktus egyéni és közösségi szinten is előrevisz
4. Konfliktuskezelési módok: informális megbeszélés
közvetlen tárgyalás
mediáció
5. Mi a mediáció? Mikor van szükség mediátorra? Ki a mediátor?
6. A mediáció konfliktuskezelési eszköz vagy életszemlélet
7. Mediációs technikák alkalmazása a mindennapokban, és a munka világában
8. A közösségi mediáció alapjai, alkalmazási területei
9. A közösségi tervezés alapjai, alkalmazási területei
Gyakorlatok:
1. A közösségi mediáció/közösségi tervezés előkészítése
2. A közösségi mediáció/közösségi tervezés résztvevőinek meghívása és felkészítése
3. A közösségi mediáció/közösségi tervezés fizikai körülményeinek a megteremtése
4. A közösségi mediáció/közösségi tervezés forgatókönyvének megtervezése
5. Aki a közösségi tervezést vezeti, a mediátor készségei, képességei, eszközei
6. Váratlan helyzetek kezelése
7. Kérdezéstechnikai gyakorlatok
8. A visszajelzések fontossága, hogyan adunk visszajelzést
9. A közösségi tervezés
10. Közösségi tervezés során alkalmazható módszerek (World cafe, Open space, Peter Block)
Gyakorlatok csoportban:
1. Szimulált esetgyakorlatok eljátszása, személyes és csoportos visszajelzések
2. Csoporttagok által behozott esetek kipróbálása közösségi mediációs technikákkal | 2020-04-21, 2020-06-22 | Budapest II. kerület Margit krt 7, Budapest VI. kerület Andrássy Budapest II. kerület Margit krt 7, Budapest VI. kerület Andrássy út 98. | 4,5 pont |
2020/70 | Ferik Tünde okl.építészmérnök | VZM közösségi tervezés haladóképzés
Konfliktuskezelési, mediá VZM közösségi tervezés haladóképzés
Konfliktuskezelési, mediátori alapkompetenciák elsajátítása, és erre építve a közösségi mediáció és a közösségi tervezés alapjainak megismerése.
A VZM közösségi tervezés haladóképzés a közösségi tervezési események gyakorlati megvalósítására fókuszál. Számba vesszük az egyes közösségi tervezési eseményeken használható módszereket, és egyedi szituációs játékokban ki is próbáljuk azokat. Részletesen bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatát az előkészítéstől, az egyes fórumok levezetésén át, az utánkövetésig. Emellett természetesen lesz sok helyzetgyakorlat, játék, amellyel az alapképzésen elsajátított konfliktuskezelési technikák tökéletesíthetők. A haladóképzés az alapképzésen elsajátítottakra épül. | 2020-05-20, 2021-06-02 | Budapest II. kerület Margit krt 7, Budapest II. kerület Margit k Budapest II. kerület Margit krt 7, Budapest II. kerület Margit krt 7 | 4,5 pont |
2021/130 | Ferik Tünde | VZM közösségi tervezés alapképzés
Közösségi mediáció alapú kö VZM közösségi tervezés alapképzés
Közösségi mediáció alapú közösségi tervezési módszer
Konfliktuskezelési, mediátori alapkompetenciák elsajátítása, és erre építve a közösségi mediáció és a közösségi tervezés alapjainak megismerése.
VZM közösségi tervezés alapképzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének megismerkedni a hatékony konfliktuskezeléssel, és a közösségi mediációs technikákkal. A képzés során a hétköznapokban használható konfliktuskezelési módszerek megismertetése mellett lehetőséget biztosítunk a konfliktuskezelési alapkompetenciák elsajátítására. Emellett megismerhetik a közösségi tervezés mediációs módszereit, és átfogó képet adunk a közösségi tervezés előnyeiről, alkalmazhatósági köréről.
Tematika:
Témáink a képzés során:
1. Mi jut eszünkbe a konfliktusokról? a konfliktusok eredete, fajtái
2. Saját erősségek és fejlesztendő területek a konfliktuskezelésben
3. A konfliktus, mint lehetőség, avagy egy jól megoldott konfliktus egyéni és közösségi szinten is előrevisz
4. Konfliktuskezelési módok: informális megbeszélés
közvetlen tárgyalás
mediáció
5. Mi a mediáció? Mikor van szükség mediátorra? Ki a mediátor?
6. A mediáció konfliktuskezelési eszköz vagy életszemlélet
7. Mediációs technikák alkalmazása a mindennapokban, és a munka világában
8. A közösségi mediáció alapjai, alkalmazási területei
9. A közösségi tervezés alapjai, alkalmazási területei
Gyakorlatok:
1. A közösségi mediáció/közösségi tervezés előkészítése
2. A közösségi mediáció/közösségi tervezés résztvevőinek meghívása és felkészítése
3. A közösségi mediáció/közösségi tervezés fizikai körülményeinek a megteremtése
4. A közösségi mediáció/közösségi tervezés forgatókönyvének megtervezése
5. Aki a közösségi tervezést vezeti, a mediátor készségei, képességei, eszközei
6. Váratlan helyzetek kezelése
7. Kérdezéstechnikai gyakorlatok
8. A visszajelzések fontossága, hogyan adunk visszajelzést
9. A közösségi tervezés
10. Közösségi tervezés során alkalmazható módszerek (World cafe, Open space, Peter Block)
Gyakorlatok csoportban:
1. Szimulált esetgyakorlatok eljátszása, személyes és csoportos visszajelzések
2. Csoporttagok által behozott esetek kipróbálása közösségi mediációs technikákkal | 2021-11-08 | Budapest VI. kerület | 4,5 pont |
2010/162 | TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. | Régi épületek óvása és helyreállítása
I. Anyagok
- habarcsok és Régi épületek óvása és helyreállítása
I. Anyagok
- habarcsok és vakolatok
- szigetelés és védelem
- festékek
- burkolatok és egyebek
II. Szerkezetek
- falszerkezetek
- boltozatok
- fa szerkezetek
- korai beton és vasbeton szerkezetek | 2010. okt. 14-15. (Market Építő Zrt., 1037 Budapest, Bojtár u. 4 2010. okt. 14-15. (Market Építő Zrt., 1037 Budapest, Bojtár u. 41-47.)
2010. szept.23-24., nov. 23-24. (TERC Kft., 1149 Budapest, Pillangó park 9.) | 1149 Budapest, Pillangó park 9. TERC Irodaház | 4 pont résztvevőknek,
8 pont előadóknak |
2009/325 | Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségért Közalapítvány | Befogadó tér- belsőépítészet és akadálymentesség | 2010. II. negyedév | 1139 Bp., Pap Károly u. 4-6. | 4 pont résztvevőknek
4 pont előadóknak |
2017/152 | Magyar Főépítészek - Országos Főépítészi Kollégium - Egyesület | XXII. ORSZÁGOS FŐÉPÍTÉSZI KONFERENCIA
TATA, 2017. 08. 23-25.
& XXII. ORSZÁGOS FŐÉPÍTÉSZI KONFERENCIA
TATA, 2017. 08. 23-25.
"OTTHONUNK KŐBŐL, VÍZBŐL, SZERETETBŐL"
www.foepiteszek.hu
www.fok.tata.hu
Előadások:
Az örökség mindannyiunké - Michl József, Tata Város polgármestere
Tata, a családbarát város - Kiss Zsolt, Tata Város főépítésze
...
Tanulmányutak:
Tatai Fényes Tanösvény
Angolpark és Eszterházy Nyári Lak-Kiskastély
Vármúzeum
Német Nemzetiségi Múzeum | 2017-08-23, 2017-08-24, 2017-08-25 | Tata, Tata, Tata | 4 pont összesen, 1.nap: 1 pont, 2.nap: 2 pont, 3.nap: 1 pont |