A MUT Környezetesztétikai Tagozata legutóbbi ülésein a hazai felsőoktatási intézmények környezetesztétikával összefüggő oktatási programjával iemerkedtünk. Ezeken a beszélgetéseken merült fel, hogy milyen problémát jelent, ha az érzékelési, észlelési, megismerési folyamatban a vizuális észlelés sekélyes, nem tudatos. A kreatív gondolkodásra épülő szakmák, hivatások nem nélkülözhetik a vizuális megjelenítő erőt, ami érzékeny vizuális észlelési folyamatokra épül. Az erre való képesség fejlesztése a gyermekkorban kezdődik. A "látni tanítunk" folyamatban és módszerekben a GYIK Műhely (Gyermek és Ifjúsági Képzőművészeti Műhely) óriási tapasztalatokkal rendelkezik. Az előadás a GYÍK Műhely elveibe, módszereibe, eszközeibe nyújt betekintést.
Dr. Eplényi Anna Vivien
Dr. Terbe Rita