Building WELL – BEING WELL

Pályázat rövid címe: Building WELL – BEING WELL
Bírálati sorszám: 2017/188
Pályázat státusza: jóváhagyott
Pontérték: 2,5 pont
Pályázat témaköre: 9. Műszaki ismeretek, szabályozás, társszakmák
9.17 Környezettudatos építészet •••
Pályázat jellege: Workshop és konferencia
Időtartam: 7,5 óra
Létszám: min. 20, max. 60 fő
Pályázó megnevezése: Dr. Reith András
Pályázó címe / elérhetőségei:
1082 Budapest, Kisfaludy utca 38.
Telefonszám: +36 30 900 99 87
E-mail: info@abud.hu
Weboldal: www.abud.hu
Kapcsolattartó / Jelentkezés:
Oravecz Júlia / oravecz.julia@abud.hu / +36 30 427 51 90 Jelentkezés a www.abud.hu weboldalon, vagy az info@abud.hu címen.
E-mail: info@abud.hu
Regisztrációs link: abud.hu
Pályázat részletes tartalma:
Building WELL – BEING WELL Irodai komfort – fókuszban a gyakorlat Workshop és konferencia Az utóbbi években a szolgáltató- és irodaszektor egyik legnagyobb kihívása a felhasználó-központú munkakörnyezet biztosítása lett, mely mára a munkavállalók hatékonyságának és elkötelezettségének bérekkel versenyző tényezőjévé vált. Egy komfortot középpontba helyező irodaépület pozitív hatással van a használók mentális és fizikai jólétére, produktivitására, csökkentve az irodai kiadásokat és a fluktuációt. Ennek felismerése nem csak a szervezetkultúrát, de az irodaépületek fejlesztését, tervezését és üzemeltetését is alapjaiban formálta át. Ezt a paradigmaváltást támogatja a nemrég bevezetett, nemzetközi emberközpontú épületminősítő rendszer, a WELL Building. Magyarországon még csak most kezdődött el az első épületek WELL-minősítése, az irodai komfort gazdasági jelenőségének felismerésével azonban egyre több fejlesztő él majd a rendszer nyújtotta garanciákkal. Az esemény két szervezője – az ABUD - Advanced Building and Urban Design és a Siemens Building Technologies – évek óta elmélyült, gyakorlati munkát végez az irodai komfort területén. A szervezők célja, hogy a minden szereplőt egyformán bevonó, gyakorlat-orientált workshopon és konferencián keresztül széleskörben alkalmazható ismeretet nyújtson ingatlanfejlesztők, üzemeltetők, irodaépületek bérlői, építészek és szakági tervezők számára. Az esemény első felében a résztvevők egy-egy részterület szakértőitől ismerhetik meg, hogyan hat egy irodaépület kialakítása a használók produktivitására, milyen irodatechnológiai eszközök és tervezői irányelvek támogatják a felhasználó-központú irodák kialakítását, hogyan viszonyul a WELL minősítés a többi fenntartható épületminősítési rendszerhez, és természetesen betekintést nyerhetnek a WELL minősítőrendszer felépítésébe. Az esemény második felében a „world café” módszer és szakértő konzulensek segítségével, öt kiemelt témán és konkrét esettanulmányokon keresztül vizsgáljuk a WELL legfontosabb indikátorait. Mitől lesz több egy WELL épület egy átlag épülethez képest? Mit tehetnek a különböző szereplők a fejlesztéstől az üzemeltetésig, hogy az épülethasználók produktivitása, jóléte, egészsége javuljon? A workshop célja praktikus szempontokat és eszközöket adni a résztvevőknek egy jövőbeli WELL minősítéshez, összekötni a különböző szakmák szereplőit és megismerni a WELL itthoni alkalmazhatóságához szükséges kulcskérdéseket. 09.00-12.40: A WELL Building zöldépület minősítő rendszer elméleti bemutatása 09.00-09.20: Bemutatkozás A program és a szervezők bemutatása Dr. Reith András – ABUD I Advanced Building and Urban Design, CEO Medveczky András – Siemens Building Technologies, ágazati igazgató 09.20-09.50: A WELL minősítés háttere: az irodaépületek ember-központú tervezése és annak gazdasági hatásai Deme Bélafi Zsófia – ABUD, tanácsadó, épülethasználói viselkedés kutató 09.50-10.10: Újratervezes? – A WELL minősítés helye a zöld minősítő rendszerek között Gelesz Adrienn – ABUD, Partner 10.10-10.20: Kávészünet 10.20-11.20: A WELL minősítő rendszer bemutatása Várnagy Szabina – ABUD, WELL AP, tanácsadó 11.20-11.30: Q&A és Kávészünet 11.30-12.00: Trendek és számok: Mérhető-e a design irodahasználók egészségére és produktivitására gyakorolt hatása? Várnagy Szabina – ABUD, WELL AP, tanácsadó 12.00-12.30: Integrált BMS rendszerek irodaházi zónavezérlése: a beltéri komfort energia hatékony biztosítása Erhardt Tamás – Siemens 12.30-12.40: Q&A 12.40-13.30: Ebédszünet 13.30-16.30: A WELL gyakorlati bemutatása és workshop 13.30-14.00: A WELL folyamata lépésről-lépésre 14.00-14.30: WELL esettanulmányok és a workshop során vizsgált iroda bemutatása Várnagy Szabina – ABUD, WELL AP, tanácsadó 14.30-16.00: Workshop – A WELL fókuszterületeinek world café módszerű elemzése szakértő konzulensekkel, egy konkrét iroda alapján Moderál: Szollár András, ABUD, szenior tanácsadó Témák: Víz és levegő, Fény, Komfort, Anyaghasználat, Jólét 16.00-16.30: Lezárás
Előadók:
Deme Bélafi Zsófia, Okl. építészmérnök, DGNB Tanácsadó, kiemelt szakterületek: emberi épülethasználati szokások elemzése, energetikai és komfort szimulációk. Tanácsadó, kutató, ABUD Mérnökiroda Kft. Erhardt Tamás, értékesítési mérnök, Siemens Zrt, Building Technologies Gelesz Adrienn, Okl. építészmérnök, Város- és Létesítményenergetikai Szakmérnök, LEED AP BD+C, BREEAM International Assessor, BREEAM in Use Auditor. Partner, ABUD Mérnökiroda Kft. Medveczky András, ágazati igazgató, Siemens Zrt, Building Technologies Dr. Reith András PhD, Okl. építészmérnök, MSc. ClimaDesign (TU-München). Ügyvezető igazgató, ABUD Mérnökiroda Kft. Várnagy Szabina, Okl. építészmérnök, WELL AP, Tanácsadó, ABUD Mérnökiroda Kft.

Részvétel feltétele / célcsoport: építészek, szakági tervezők, ingatlanfejlesztők, üzemeltetők, irodaépületek bérlői
Díjmentes / Kedvezményes: nincs adat

A továbbképzés ára alkalmanként a résztvevőknek: Elővételben 13.500 Ft / fő, helyszínen fizetve 15.000 / fő HuGBC (Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete) tagoknak: 13.500Ft / fő
További információk (időpontokról, helyszínekről):
  • 2017-10-12, 1143 Budapest XIV. kerület, Siemens Konferenciaterem / 1143 Budapest Gizella út 51-57.
2017-10-12 9:00-16:30 Siemens Konferenciaterem / 1143 Budapest Gizella út 51-57. (1143 Budapest XIV. kerület)